יום שבת, 13 בנובמבר 2010

מבוא למבוא למוזיקה טובה א'


אז לפני שנתחיל, בואו נתחיל במי אני, מה זה זה פה, כמה זה עולה ועוד כל מיני שאלות פילוסופיות שכאלה.

אני אורי, חובב מוזיקה מושבע עוד מהרחם. סטודנט בשנתי השנייה להנדסת תעשיה וניהול בבן גוריון.
הבעיה שלי בתור חובב מוזיקה חובב היא כזאת:
מצד אחד אני מרגיש פשוט עם מדי בכדי לקחת חלק בבלוגוספירת המוזיקה המטורפת שמסתובבת שם בחוץ; היכן ששיר שמסתובב ברשת יותר מיומיים הוא כבר מיושן, ואתה, שמתלהב ממנו באיחור המאוד לא אופנתי הזה, מוכתר כלא מגניב במ' הידיעה.
מצד שני, הייתי רוצה לחשוב על עצמי כבעל טעם טוב במוזיקה. וככזה, אני מרגיש לעיתים קרובות במיעוט.

כשאני פותח רדיו/הולך למסיבה/יושב בבאר, וכל מה שאני שומע זה את אותו המחזור הממוחזר של אותם שירים מאת אותם אמנים, עם אותם שמות המשפחה, אני כבר מרגיש כמיעוט נרדף.

אני בטוח שמסתובבים כאן בינינו המון אנשים שעולמם לא היה חרב עליהם אם גלגלצ היו סוטים לרגע מהסקעתיה הרגילה והמשעממת ומשמיעים איזה משהו מגניב. או אולי, אנשים ששומעים מוזיקה טובה, טובה מאוד אפילו, אבל מהסוג שנכתב ע"י שאנשים שכבר מתים (במונחים מוזיקליים, או גם רשמיים).
אנשים, שמתי שהם שומעים במקרה איזה טראק מקפיץ, חדש וטרי הם מנענעים את הראש קדימה אחורה בהנאה. אנשים שממש היו רוצים לשמוע עוד דברים כמו הטראק המגניב הזה, אבל פשוט לא ממש יודעים איפה.  אז איפה?

כאן! בבלוג מבוא למוזיקה טובה..

המטרה שלי כאן היא להביא מדי שבוע מבחר אקלקטי של האבות המייסדים של המוזיקה הטובה, לצד אמנים חדשים. אין לי רצון גדול לחפור בעבר ולכן ככלל, כנראה שכל הלהקות שיובאו כאן הן להקות שעדיין פעילות. כאלה, שאולי עם קצת עזרה מהשם, אפילו נזכה לראות כאן בארץ הקודש.

אז כמה זה עולה? השאלה משורת הפתיחה היא שאלה רצינית לחלוטין..
לפתוח גלגלצ או ערוץ 24 זה בחינם. להיכנס למוזיקה טובה זה דבר שמצריך קצת השקעה. בעיקר של זמן, כי לבחור את המוזיקה שלך בעצמך (או בעזרתי הנדיבה) דורש יותר זמן מאשר שדלית רצ'סטר תבחר אותה בשבילך.
כמו כן, חלק ממה שעושה מוזיקה טובה- טובה, הוא זה שהיא מעט יותר מורכבת מאיזה שיר רוק 4 אקורדים בנאלי (קולדפליי ממש מככבים בפוסט הזה..). וככזאת, היא לעיתים דורשת מעט יותר השקעה. השקעה בדמות האזנות חוזרות. אבל מה שבטוח, ברגע שהיא נתפסת עליך, אתה מרגיש כאילו גילית סוד שאתה מת לשתף בו את כל העולם!

אז אחרי שסיימתי עם ההקדמות המשמימות אפשר לעבור לעיקר..
האזנה נעימה!



תגובה 1:

  1. אני בשוק ממש,
    עד עכשיו חשבתי שזה נקרא "הנדסה, תעשייה וניהול".

    השבמחק