יום שבת, 25 ביוני 2011

איפה תלך?

עזבו אותכם ממחירי הקוטג', תקציבי האברכים, עוולות הכיבוש (של המלפפונים, כן?) או כל מחאה ציבורית קיקיונית כזו או אחרת. יש סיבה טובה אחת ויחידה לצאת לרחובות עם לפידים וקלשונות (קילשונים ולפידות? הקורא אבשלום מתבקש לתגובות..) והיא: הבחירה של ספקי התרבות המקומיים לערוך את כל האירועים הכי שווים דווקא כשאנחנו הסטודנטים בתקופת מבחנים!

יש איזו תחושה בתור סטודנט שבזמן תקופת מבחנים כל העולם צריך לעצור מלכת. מעין חודש כיפור אם תרצו. באיזו זכות התינוק של השכנה מלמעלה מרשה לעצמו לבכות ככה?? הוא רעב?! אני בתקופת מבחנים! והחתולה המייללת שם ליד הפח. היא מיוחמת?? אני בתקופת מבחנים! אבל מילא חתולים ותינוקות (תינוקים וחתולות?), הם לא יודעים טוב יותר. אבל מעיריית תל-אביב אני מצפה לקצת יותר בגרות והבנה מאשר לערוך את אירועי הלילה הלבן שלהם בדיוק יומיים לפני המבחן הכי גדול של הסמסטר.

שעות ארוכות ישבתי וחישבתי את כל האפשרויות בהן אני יוכל להגיח מב"ש לת"א ובחזרה מבלי שאיש ישים לב ששברתי את המצור. בדיעבד, אולי היה עדיף להקדיש את השעות האלה ללמידה למבחן ואז פשוט לנסוע ללילה הלבן בראש שקט.. לאחר מכן כבר התחלתי בחישובי תוחלת הפגיעה בציון שלי שתוסיף כל הופעה שאני אבחר ללכת אליה. לבסוף שהגיעה ההבנה שכנראה שהשנה זה לא יקרה, כל שנותר לי הוא לפתוח רשומה חדשה, ולתת לכם הקוראים ששפר מזלם להיות חופשיים מאחריות אקדמית בליל ה-30 ליוני כמה מההמלצות המוזיקליות שלי לאירועי הלילה.

עבדכם הנאמן ידוע בחיבתו לאינדי, ות"א היא הרי סיטי, ולכן נתחיל מפרויקט שכבר מזמן היה צריך להופיע כאן בשם "אינדי סיטי". אינדי סיטי הוא פרוייקט בשיתוף ערוץ 8 ועיריית תל-אביב, במסגרתו להקות מקומיות שונות מצטלמות לקליפים בהם הן פורצות בניגון ספונטני באחד מרחובות העיר. אבל למה שתאמינו לי אם אתם יכולים פשוט לראות בעצמכם?

יכולתי להביא לכם כאן את איזבו, גבע אלון, עוזי רמירז, רות-דולורס וייס או כל כוכב (*אינדי) אחר. אבל במקומם בחרתי בהרכב "בותים זוג". מי אלה בותים זוג?? מי יודע.. אבל השיר "איפה תלך" והצעדה האקראית הזאת ברחוב אלנבי ממש מעבירים מבחינתי את רוח הפרוייקט הזה..



אוקיי, אז אחרי קריאה טיפה יותר מעמיקה בנושא מסתבר שקוראים להם בותימזוג, יעני בוא, תמזוג. שמח שהבהרנו את זה..
אירועי האינדי סיטי במסגרת הלילה הלבן יתקיימו ברחבת מוזיאון תל אביב בין השעות 18:00-2:00. מי יופיע שם? אז בראש ובראשונה יופיעו כמובן בותימזוג. חוץ מהם יופיעו עוד כמה הרכבים שוליים דוגמאת איזבו, רוקפור, איטליז, אלקטרה, עוזי רמירז ועוד.. ועוד.. 



בחנות האוזן השלישית בקינג ג'ורג ייערך ערב בסימן: אנחנו חבורה של אמנים אשכנזים שעושים ערב מחווה לזוהר ארגוב עם הפרצוף הרציני ביותר שאנחנו יכולים לגייס ובלי טיפת אירוניה. תנו להם במחיאות כף מנומסות. אישית, אני מת על זוהר! בלי טיפה של אירוניה. אני מת על הסאונד המיושן הזה של התופים, על הגיטרה המסלסלת של יהודה קיסר, וכמובן על קולו העצמתי של זהר. את סוללת האמנים שיבואו לחוות למלך יובילו ערן צור (כן, ערן צור. שר זוהר ארגוב), הכוכב העולה יהוא ירון, שחר אבן צור, טליה אליאב. 


הערב זכה לטייטל החצי משעשע חצי עלוב "את לי לילה לבן", ואני מאוד שמח על הטייטל הזה, שכן את לי לילה הוא פחות או יותר השיר הכי מרגש שנכתב בעולם כולו! באמת, כל פעם שאני מרגיש תוך כדי האזנה שהנה, זוהר לקח אותי הכי גבוה שאפשר, הוא מגיח מאחורי הצלילים (פסססט.. תזכור את זה, זה חשוב בהמשך) וסוחף אותי לשיא חדש. והאם יש מחמאה ממיסה יותר לתת לבחורה מאשר: "את כמו מליון שירים"? אז נשמע קצת..





אבל בוא נחזור קצת לאינדי.. ואין שילוש שיותר זועק אינדי מהשילוב של אומללה, Phototaxis, והכוכבים העולים ומחמדי החדשים Lorena B. לטעמי, המכנה המשותף בין השלוש הוא העובדה שאלה הן כנראה שלושת הלהקות הכי לא ישראליות שעושות מוזיקה בישראל. השמאלי בשורה העליונה הוא Not Enough, השיר החדש של Lorena B. תנו לו שמיעה ותגידו לי אם אי פעם שמעתם דבר כזה בישראל. 



הערב המדובר יתקיים בתאטרון תמונע, בשעה 23:00, בכניסה חופשית, בתיאבון!

אבל אם את כל החברה שהזכרתי עד כאן אפשר בקלות לתפוס בת"א  גם בלילות קצת יותר כהים מזה, את הצמד הבא כנראה שיהיה לכם הרבה יותר קשה לתפוס בהופעה, ואם כן אז זה בוודאי יעלה לכם איפשהוא בסביבות ה-150 ש"ח לכרטיס לזאפה. אני מדבר כמובן על צמד הגאונים הלא הם: שלמה גרוניך ומתי כספי. ועוד מה, במופע זריחה על שפת הים בחוף הצוק! אם לא תאמינו לי אני אבין...  

הצמד יבצע כמובן שירים מהאלבום ההופעה המופתי שלהם "מאחורי הצלילים" (זוכר אחי? זוכר?) ובאופן כללי יתנו בראש בדרכם השלמה גרוניך מתי כספית. אליהם יתלווה גם אנסמבל שם טוב לוי. 
השעה הרשומה היא 1:30. עכשיו אני לא יודע איזו זריחה בדיוק מתחילה ב-1:30, אבל אם מישהו יכול להעלות את השמש באמצע הלילה, אלו שני אלה.



אלוהים מרחם על ילדי הגן, פחות מזה על ילדי בית הספר, ועל הסודנטים? לא ירחם עוד, יתקע להם לילה לבן עם מלא הופעות אדירות באמצע תקופות מבחנים. הא ,אה.

6 תגובות:

  1. אני מחזק :-)

    השבמחק
  2. די די, תמשיכו. אגב, אני מקווה שמתבשל כבר סט-ליסט להילולה האלטרנטיבית הבאה... באר שבע לא תדע מאיפה זה הכה בה!

    השבמחק
  3. חבל להטעות - זה בשלישי ליוני ולא יולי...

    השבמחק
  4. השיר של אומללה פשוט אדיר

    השבמחק
  5. יש להם קליפ חדש מהופעה. יותר בריטיים מהמלכה בעצמה!
    http://music.walla.co.il/song/953575/Baby_Yog_-_Live&clip=1

    השבמחק